Bijna een maandje hier - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marissa Noorloos - WaarBenJij.nu Bijna een maandje hier - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marissa Noorloos - WaarBenJij.nu

Bijna een maandje hier

Door: Marissa van Noorloos

Blijf op de hoogte en volg Marissa

17 Februari 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon Nochi !
Weer wat daagjes verder en ik zit al bijna een maand in Curacao ! Vorige week zijn we naar een super mooi strand gegaan. In het papiamentu heet het kenepa chiki (Kleine knip) . Wit strand en mooie blauwe zee. Helemaal perfect dus. De foto’s daarvan kan je hier ook op mijn blog bewonderen. En maandag moesten we weer naar stage. Gelijk mijn slippers kapot gelopen. Ik de rest van de dag op een slipper gelopen. Vervolgens vraagt een van mijn leerlingen of mijn moeder niet boos werd omdat mijn slipper kapot was. ik heb haar verteld dat ik het niet tegen mijn moeder zou vertellen (beetje gelogen, sorry). In de klas hebben we van koningsdag nog een foto van prinses Beatrix hangen. Ze hadden door dat ze uit Nederland kwam. En toen kwam de vraag. Is dat je moeder? Ik heb ze moeten teleurstellen dat het niet mijn moeder is. En dat Willem- Alexander en Maxima ook geen familie zijn. Vrijdag dachten we flink onze kookkunsten te laten zien. Maar bleken we gebakken bananen gekocht te hebben in plaats van aardappeltjes. Dat was weer een deuk in onze kook kunsten ego. Die na het ei al niet al te groot was. In de avond zijn we naar een gemaskerd valentijns bal geweest. Was heel erg gezellig, en bovendien mijn eerst gemaskerde bal!! Zaterdag en zondag hebben we heerlijk uitgerust bij het zwembad. En zijn we naar de paarden carnavals parade geweest ! Super leuk hier ! is gewoon een soort van carnavals parade zonder de praal wagens. En in plaats daar van grote wagens waar mensen die verkleed zijn achter paardrijden. Foto’s volgen nog maar die staan nog niet op me laptop. Je zult helemaal dubbel liggen om de poging tot kerstmannen te zien van de antilianen. Ze hadden zich wit gesminkt !! Dat was zo grappig om te zien. Nou dit was het wel weer ! Ik hou jullie op de hoogte.

Dikke knuffel,

Marissa

  • 18 Februari 2014 - 21:14

    Anita:

    Geweldig die missers onder de kookkunst, vraag maar een keer aan remco, ik ben ook met rare missers begonnen, je vergeet het nooit meer, overigens vind ik wel dat je een hele bijzondere creatieve kookkunst ontwikkelt, maar....... je liep toch stage op een school? Of doe je een stage kookkunst er gewoon nog even bij?
    Kijk weer uit naar vlg verslag,
    Kus
    Anita

  • 26 Februari 2014 - 20:17

    OD & OJ:

    Hoi Marissa, Wel een wat late reactie, maar beter laat dan nooit. Leuk om te lezen wat je daar allemaal meemaakt. Het leven van lijkt wel in een stroomversnelling e zitten. Van de dagelijkse sleur zo ineens in een bruisend wereldje, om jaloers op te worden. En tussen dat alles hoef je niet eens de carnaval te missen. Het zal wel een bonte kermis zijn, want de curacauenaren zullen wel een hele bonte uitstraling hebben. En dan de ervaringen met koken is ook heel bijzonder, lijkt me toch wel lekker om in de plaats van een pan aardappelen een pan gebakken bananen te hebben, heel goed voor de callorietjes, maar die sporten jullie er zeker wel weer van af. Hier is het nog lekker koud maar wel uitzonderlijk warm voor de tijd van het jaar. Als jij nou het weer deze kant op blaast hebben we ook goed carnavals weer, dus doe je best.
    Marissa al met al is het altijd weer leuk iets van je te lezen en wij wensen je dan ook een hele fijne voortzetting van de carnaval en van de stage.
    Liefs en groetjes, OD & OJ

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Marissa

Actief sinds 19 Jan. 2014
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 7108

Voorgaande reizen:

24 Januari 2014 - 15 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: