Carnaval - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marissa Noorloos - WaarBenJij.nu Carnaval - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marissa Noorloos - WaarBenJij.nu

Carnaval

Door: Marissa van Noorloos

Blijf op de hoogte en volg Marissa

06 Maart 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon Nochi allemaal !

Wat heb ik het hier naar mijn zin ! Gisteren de afsluiting van het Caribisch carnaval gehad ! Heel erg anders hoe ze dat hier vieren. Eigenlijk draait het hier allemaal om parade’s, optochten noemen we dat in Nederland. Hier gaat het meer om de mensen zelf en een stuk minder om de wagens. De meeste wagens zijn namelijk alleen maar vrachtwagens waar de band in zit. De mensen zijn heel erg mooi verkleedt en hebben erg hun best gedaan. De parade is dan de hele dag door. Ze lopen ongeveer 5 uur lang achter mekaar. En er is ook altijd vertragen. Ze zijn nog nooit op tijd geweest, meestal een uurtje of 2 te laat. Maarja, hier kan dat gewoon haha. En natuurlijk kwam er ook weer een Nederlandse groep tussendoor, dus ik heb toch nog een beetje Nederlands carnaval kunnen vieren ! Door de carnaval heb ik deze week ook drie dagen vrij gehad, en die hebben we vol op benut ! Maandag zijn we namelijk wezen duiken. Dat was echt heel erg gaaf! Eerst was het heel erg wennen, want je kan opeens ademen onderwater. Daarna is het echt super, ik heb inktvissen gezien, een enge aal, een zeester op mijn hand gehad,heel veel mooi koraal gezien ! ik heb echt genoten. Gister van mijn laatste vakantie dagje genoten door naar een strandje op het westpunt te gaan. Annemiek en ik werden vervolgens aangezien als tweeling, wat we toch echt niet zijn ! Nu begint mijn stage weer. Waar ik het nog steeds heel erg naar mijn zin heb. Ook daar heb ik carnaval gevierd. Het thema was regenboog. Dus iedereen moest heel vrolijk verkleedt zijn. Eerst mochten alle kinderen een rondje om het plein lopen om hun outfit te showen. En daarna gingen we luisteren naar verschillende kinderen die de tumba zongen. De traditionele muziek van het Caribisch carnaval. Ik vond het heel erg leuk om te zien hoe carnaval er hier aan toe gaat. Die kinderen dansen al vrolijk mee op de muziek, want hier kunnen ze allemaal kei goed dansen !! heel erg gezellig dus ! En nu op naar mijn volgende vakantie, want dan komt Alessa mij twee weken opzoeken ! Ik heb het heel erg naar mijn zin op stage, maar vakantie is natuurlijk ook niet erg haha!

Ayo !

Kusjes,

Marissa

  • 06 Maart 2014 - 21:30

    Henri Wintermans:

    Ik lees wel dat je het prima naar je zin hebt en erg veel aan het genieten bent.
    Hopelijk heb je nog zin om terug te komen naar Holland.
    Volgens mij vind je het prima daar met die leuke mensen en het mooie weer.
    Geniet er van het maakt je leven alleen maar rijker en gelukkiger.
    Groetjes uit Nieuwendijk waar het dit weekend ook mooi weer wordt met een graadje of 15.
    Op naar je volgende reisverslag.
    Henri Wintermans.

  • 10 Maart 2014 - 20:43

    Anita:

    Ha Marissa, leuk dat je deze periode ook meemaakt. Het is inderdaad heel anders dan bij ons, waar ik me over verbaasde destijds dat de mensen in de hitte kilometersdansend op pumps in de hitte, alleen door er naar te kijken deden mijn voeten.al zeer.
    Hoorde overigens vandaag op tv dat pumps de komende tijd uit de mode zijn, maar ik heb toch het idee dat ze op Curaçao daar weinig of niets mee doen
    Liefs. Van mij

  • 25 Maart 2014 - 14:28

    Tanya:

    Hallo Marissa en Annemiek,

    Wat een leuke foto's!
    En een mooi beeld krijgen we hier hoe ze in Curaçao carnaval vieren.
    Jullie ervaring met duiken klinkt ook super.

    Goed dat je het zo naar je zin hebt op stage.
    Het is hard werken als ik het zo hoor, en wel op een heel andere manier.

    We houden contact!
    groetjes,

    Tanya.


  • 29 Maart 2014 - 17:12

    Cella Vink:

    Hoi Maris

    geweldig om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt. Leuk he dat carabean carnaval, moet je in september naar Rotterdam komen, hier vieren ze dat nl ook ieder jaar op demanier zoals jij het beschrijft.
    Gr van de Vinkies uit Rotterdam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Marissa

Actief sinds 19 Jan. 2014
Verslag gelezen: 441
Totaal aantal bezoekers 7096

Voorgaande reizen:

24 Januari 2014 - 15 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: