Stagee ! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marissa Noorloos - WaarBenJij.nu Stagee ! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marissa Noorloos - WaarBenJij.nu

Stagee !

Door: Marissa van Noorloos

Blijf op de hoogte en volg Marissa

29 Januari 2014 | Curaçao, Willemstad

Weer een berichtje vanuit het leuke Curacao. Zondag hebben we een hele leuke dag gehad. We begonnen bij het cafe bij ons in de straat, Miles. Daar gingen we even Skypen. Om vervolgens ten huwelijk gevraagd te worden door een tandloze antilliaan. Annemiek en ik hadden allebei geen behoefte dus hebben we hem moeten afwijzen en hem door laten zoeken naar andere Nederlanders. Vervolgens zijn we in de middag naar Saint Tropez geweest. Een heel mooi zwembad op ongeveer 10 minuutjes lopen van ons huisje vandaag. Het zwembad heeft uitzicht op de zee en je kan er heerlijk de dag doorkomen. Tussen de middag even ons koelkastje opgehaald, omdat we de gezamelijke koelkast toch net iets te vies vonden en daarna weer lekker verder met bakken bij het zwembad. S’avonds nog even naar een terrasje gegaan, maar daar zijn we niet al te lang gebleven want het begon te regenen. Jep, het regent hier ook. En dan ook flink hard ! Al duurt de regenbui maar een minuutje of 5 haha. De volgende ochtend mocht ik voor het eerst kennismaken op mijn stage. Kei spannend, maar superlieve mensen en een kei leuke school. S’avonds nog even naar de famous happy hours hier op het eiland geweest. Toen was het alweer Dinsdag, tijd om voor het eerst een stage dag mee te lopen. Ik moest s’ochtends voor het eerst alleen in de bus. En die busjes scheuren. Niet normaal ! Ze maken van twee baans wegen drie baans wegen wanneer ze daar zin in hebben. En ken je die verkopers die rondlopen op het strand met van alles en nog wat? Nou dat hebben we hier ook alleen dan gewoon op de weg. En dan stopt het busje midden op de weg omdat hij een lolly wil. En dan loopt die verkoper gewoon dwars over de weg en verwacht dat alles voor zijn neus stopt. Wel heel apart om mee te maken haha. Eenmaal op stage aangekomen kreeg ik mijn Klasje te zien. Een heel leuk gezellig clubje van 29 kinderen, groep 3. Maar geen van alle kan een fatsoenlijke zin nederlands. Dus dat werd met handen en voeten gebaren maken, met mijn gebrekkige Papiamento en met hun gebrekkige Nederlands. Wees gerucht, het lukte best goed en ik en mijn leerlingen hadden er een hoop lol in. Gelukkig kunnen sommige ook een aardig woordje Engels. Kei slim die kinderen dus ! Natuurlijk wel helemaal druk omdat ik er was. Wel heel erg gezellig. Om half 1 zijn de kinderen al uit. En ik had om 2 uur samen met Annemiek het busje terug. Toen ben ik met Nicky en Annemiek naar de pontjesbrug en de drijvende markt geweest, kei leuk ! Weer een keer ten huwelijk gevraagd, weer afgewezen (wees maar niet bang Joeys (; ). Nou dat was het wel weer.
Veel kusjes
Marissa

• 29 Januari 2014 - 09:41

Anita:

Lieve Marissa,
    Zo herkenbaar wat je schrijft, alleen vieze keuken en kakkerlakken dan weer niet. dit had te maken met het feit dat we in een hotel zaten en hierdoor geen blik in de keuken konden werpen.
    Je mail bruist van enthousiasme, zo ben je, zelfs aan de andere kant van het water.
    Deze ervaringen neem je mee voor de rest van je leven, dus vooral in curacao...... wak wak
    liefs
    anita

• 29 Januari 2014 - 19:45

Opa Jos:

Hoi Marissa, Dat was weer een leuk verslag. Zo te lezen heb je weer heel wat indrukken opgedaan! Regenbuien net iets anders als hier. huwelijksaanzoeken, vieze koelkast, mooi zwembad, en tenslotte waarvoor je gegaan bent, een heel leuke klas met kei slimme kinderen. Fijn dat ze al zo vroeg vrij zijn, dan heb jij ook nog wat aan de middag, of moet je dan voorbereidend werk doen voor de volgende dag? En hoe gaat het met het eten ? nog steeds blik food, of is er op de markt ook verse groente,vlees en vis te koop? En hoe gaat het met het slapen? heb je daar ook airco? Allemaal vragen, maar je hoeft het allemaal niet te beantwoorden, anders heb je geen tijd voor jezelf. We horen het wel een keer. Het belangrijkste is dat je goed kunt wennen en dat je het naar de zin hebt, en dat je stage periode goed is begonnen. Wij wensen je dan ook een fijne voortzetting, en dat je veel ervaring op mag doen zowel op school als over het mooie eiland.
    Groetjes,OD&OJ.

• 29 Januari 2014 - 20:04

Joey:

Hee schatje,
    Wat een leuk verslag komt musschien toch nog de schrijvater in jou naar boven!
    Ik vind t heel leuk om zo ook eens iets van jouw wilde avondturen te lezen!!
    Ik heb niet zo gek veel te zeggen, maar wij whatsappen en skypen al heel erg veel hahaha
    Heeeeel veel plezier en tot skypse!!

Xxxxxxxxloveyouu!!

Joey

• 02 Februari 2014 - 19:00

Ellis:

Hoi Maris,
    Heel leuk hoor om je zo te volgen! De eerste berichten zijn in ieder geval heel positief!
    Hopelijk krijg je en hele leuke stage en want deze ervaring neemt niemand je meer af!!
    groetjes en tot horens!
    Pieter en Ellis
    ps Joey heeft gelijk hoor je kan heel leuk schrijven!